Συνέντευξη με τους ιδιοκτήτες του Hush Café

Οι ιδιοκτήτες του Hush Gastro Bar μιλούν στο περιοδικό Coffee and Brunch και μαθαίνουμε τη φιλοσοφία τους, τις τάσεις και τα μυστικά του καφέ και του brunch:

Γιώργος Κούτσουρας

Ποιες είναι οι τάσεις στον καφέ;

Σε ένα κόσμο που ο καφές εξαπλώνεται πιο γρήγορα και από το σύμπαν, τα πράγματα θα έλεγε κανείς πως φαντάζουν κρύα. Με την νέα μέθοδο cold brew να κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος στο καταναλωτικό κοινό, ακόμα και στον κόσμο της επαρχίας, είναι πλέον σίγουρο ότι το νέο hip είναι εδώ για τα καλά. Μεγάλη βαρύτητα έχει πέσει και στην επιλογή διαφορετικών χαρμανιών στις ποικιλίες espresso. Στο «Hush» θα βρείτε ένα κλασσικό χαρμάνι Cortese 80-20 για τους λάτρεις της robusta και όσους ξυπνούν δύσκολα τα πρωινά τους, καθώς επίσης ένα ευγενές χαρμάνι 100% Arabica φέροντας το όνομα electus, δίνοντας στο ποτήρι σας δυνατό αρωματικό προφίλ με χαμηλή οξύτητα, γεύσεις γλυκόπικρης σοκολάτας και στρογγυλεμένο σώμα.

Αντίστοιχα στο brunch. Υπάρχει πλέον μια ταύτιση με τα ελληνικά προϊόντα;

Το brunch αποτελούσε μία υποσυνείδητη συνήθεια του Έλληνα, πριν ακόμα γίνει must. Οι Κυριακές στο χωριό ήταν γεμάτες με αβγόφετες με μέλι και ζάχαρη, τηγανόψωμο με φέτα, ομελέτα της μαμάς για τον αχαΐρευτο γιο που σηκωνόταν μόνο εφόσον είχε μεσημεριάσει. Πλέον, το brunch είναι σαν τον καφέ, οι Κυριακές περιστρέφονται γύρω από λαχταριστά αβγά και φρυγανισμένες φέτες ψωμί. Πιστεύω πως τα ελληνικά προϊόντα διαφοροποιούν έντονα την εμπειρία του πελάτη είτε αυτά είναι χωριάτικα λουκάνικα είτε η αγαπημένη σε όλους μας φέτα. Το Must Try του μαγαζιού αποτελεί το croque madame με χωριάτικο ψωμί αλειμμένο με αρωματικό βούτυρο και παστό. Μην παραλείψετε να δοκιμάσετε την ομελέτα με baby σπανάκι και κατσικίσιο τυρί.

Θεωρείς ότι ο καφές σε συνδυασμό με το brunch είναι μια τάση που ήρθε και θα μείνει ή μια μόδα που θα φύγει κάποια στιγμή;

Δεν νομίζω πως το brunching είναι απλά μία τάση, είμαι σίγουρος ότι αυτή στιγμή που κάποιος δοκιμάζει να φάει κάτι μαζί με το καφεδάκι του, δημιουργείται ένας άρρηκτος δεσμός ανάμνησης επιθυμίας και απόλαυσης που θα το ζητά σε κάθε του εξόρμηση για espresso ή γιατί όχι και για ένα Aperitivo.

O κόσμος της επαρχίας είναι πιο φανατικός στο κομμάτι του καφέ;

Σίγουρα είναι πιο απαιτητικός, έχοντας συνηθίσει να έχει σταθερό αποτέλεσμα στο ποτήρι του. Κανείς δεν θα δεχόταν ως πρώτο ρόφημα της ημέρας του κάτι λιγότερο του τέλειου για αυτόν. Άλλωστε, όλοι θέλουμε να νιώθουμε κάποιες στιγμές σαν βασιλιάδες και ο καφές αποτελεί το ιερό δισκοπότηρο για τον κόσμο της επαρχίας.

Τελικά όποια κρίση και αν υπάρξει, ο κόσμος θα συνεχίσει να πίνει καφέ; Να δίνει τα λεφτά του για έναν αρωματικό καφέ;

Ο καφές είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας του Έλληνα, είναι σαν την μαρμελάδα στο βούτυρο ένα πράγμα . Πιστεύω πως όποια και οικονομική δυσκολία να αντιμετωπίζεται στη χώρα μας, ο καφές θα συνεχίσει για πολύ καιρό ακόμα να έχει πρωταρχική θέση στη καρδιά μας ως λαός.

Το brunch; Το στηρίζουν ή προσπαθούν ακόμα να το μάθουν, τι σας ρωτούν συνήθως για αυτό το κομμάτι;

Το κομμάτι του brunch στην πόλη μας ήταν μια γενναία θα έλεγε κανείς κίνηση στο να δημιουργήσουμε την ανάγκη στον κόσμο να βγαίνει τις Κυριακές και να απολαμβάνει το κους κους των γεγονότων του Σάββατου, τρώγοντας είτε κλασσικές τηγανίτες, είτε απολαμβάνοντας το καφεδάκι τους στον ήλιο. Πλέον με αριθμούς που αγγίζουν τουλαχιστον τα 60 κουβέρ κάθε Κυριακή, θα λέγαμε με ασφάλεια ότι έχει γίνει μια λατρεμένη συνήθεια. Μία από τις συχνές ερωτήσεις είναι πόσο χρονών είναι ο σέφ (Ανδρέας Νικιτόπουλος) μας και αν είναι ανύπαντρος, ειδικά οι κοπέλες που έχουν ερωτευθεί τα γεμάτα πάθος πιάτα του, γιατί όπως λένε και οι παλιοί «η αγάπη περνάει από το στομάχι».

Οι τιμές στην επαρχία είναι πιο χαμηλές για το brunch ή για ένα εκλεκτό καφέ σε σχέση με την Αθήνα;

Στο κομμάτι του καφέ δεν θα έλεγα ότι υπάρχουν τεράστιες διαφορές στις τιμολογήσεις. Βέβαια η αγορά της επαρχίας, όσον αφορά το brunch, μας επιτρέπει την συνεργασία με ντόπιους παραγωγούς και δίνει την δυνατότητα για μεγαλύτερη ποικιλομορφία και παλέτα υλικών για να πειραματιστεί κανείς, πρωτίστως δίνοντας στους καταναλωτές και τους μαγαζάτορες πως τα προϊόντα είναι διαλεκτά και όχι μαζικής παραγωγής και στην συνέχεια σε πολύ καλύτερες τιμές από αυτά που θα έβρισκε κανείς σε σοβαρά μπακάλικα της πρωτεύουσας.

Λευτέρης Αναγνωστόπουλος

Πίστεψε πως ο εκλεκτός καφές θέλει το δικό του χώρο, στη Μεγαλόπολη της Αρκαδίας, και έκανε το όνειρό του πραγματικότητα. Ο Λευτέρης Αναγνωστόπουλος δημιούργησε έναν ιδιαίτερο cozy χώρο, ντιζαϊνάτο και με άποψη, με το όνομα «Hush Cafe», συστήνοντας στο απαιτητικό κοινό της επαρχίας ένα μενού άξιο προσοχής. Στον ανανεωμένο του, πλέον, κατάλογο τα signature cocktails συναντούν χαρμάνια και ποικιλίες καφέ από την Κολομβία, τη Βραζιλία, τη Νικαράγουα, την Ονδούρα, που προσφέρουν ένα άρτιο και γευστικό αποτέλεσμα στο ποτήρι.

Άλλωστε, όπως υποστηρίζει ο ίδιος ο Λευτέρης Αναγνωστόπουλος: «Οι ποικιλίες που επιλέγουμε είναι σταθερές αξίες για εμάς, θέλουμε ο κόσμος που επισκέπτεται το μαγαζί να μένει πάντα ευχαριστημένος με τον καφέ που του σερβίρουμε. Ο καφές για τους Έλληνες είναι ιερό πράγμα.»

Ο ιδιοκτήτης του Hush μιλά, επίσης, για τους στόχους του 2018, αναφέροντας ότι επιθυμούν ολοένα και περισσότερος κόσμος στην επαρχία να μαθαίνει και να δοκιμάζει speciality χαρμάνια, καφέδες και τρόπους παρασκευής για τους οποίους κι εκείνους και οι barista του μαγαζιού ενημερώνονται συνεχώς, με σεμινάρια, ταξίδια στο εξωτερικό.

Άλλωστε, όπως τονίζει: «Αν θέλουμε να είμαστε σωστοί επαγγελματίες, πρέπει να μαθαίνουμε εμείς πρώτα, να εξελισσόμαστε, να δοκιμάζουμε νέες γεύσεις και μετά να μεταδίδουμε στον κόσμο τις γνώσεις μας… Αυτό για εμάς είναι ένας μεγάλος κανόνας που δεν μπορεί να έχει εξαιρέσεις».

Πόσο δύσκολο, όμως, είναι ένα μαγαζί στην επαρχία να ανθίζει εν έτει 2018; Εκείνος ξεκαθαρίζει: «Πλέον, στην εποχή της κρίσης, τίποτα δεν είναι εύκολο, ειδικά το να αναπτυχθεί ένα μαγαζί στο χώρο εστίασης. Θέλει υπομονή πολύ καλά. Ο κόσμος θέλει να νιώθει ότι υπάρχει άριστη σχέση ποιότητας-τιμής στον καφέ που πίνει. Κι εμείς το προσπαθούμε στο 100% του, δεν υπάρχουν περιθώρια για λάθη. Αν έπρεπε να κάνω μια ευχή, πάντως, αυτή θα ήταν το 2018 να είναι καλύτερο και πιο ζωντανό από το 2017, μία χωρίς δεύτερη σκέψη δύσκολη χρονιά για όλους εμάς τους επιχειρηματίες».

ΚΛΕΙΣΙΜΟ